جستجو برای:
سبد خرید 0
  • آموزش رایگان
    • آموزش وردپرس
    • آموزش سئو
    • آموزش المنتور
  • آکادمیجدید
    • دوره های آموزشی رایگان
      • دوره رایگان آموزش جامع وردپرس❤️
  • خدمات
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
  • افزونه ها
  • افزونه های پیشنهادی
  • تماس با ما
ورود
[suncode_otp_login_form]
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
عضویت
[suncode_otp_registration_form]
  • 09200500170
  • info@webkhoneh.ir
وب خونه
  • آموزش رایگان
    • آموزش وردپرس
    • آموزش سئو
    • آموزش المنتور
  • آکادمیجدید
    • دوره های آموزشی رایگان
      • دوره رایگان آموزش جامع وردپرس❤️
  • خدمات
    • طراحی سایت
    • سئو و بهینه سازی سایت
  • افزونه ها
  • افزونه های پیشنهادی
  • تماس با ما
شروع کنید
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

وب خونه > آموزش رایگان > اگر بدونی سئو (seo) چیه؟ و چطوری ازش درست استفاده کنی خودش هر تعداد بازدید کننده بخواهی سمتت میارد باور کن.

اگر بدونی سئو (seo) چیه؟ و چطوری ازش درست استفاده کنی خودش هر تعداد بازدید کننده بخواهی سمتت میارد باور کن.

اسفند 25, 1398
ارسال شده توسط محمد بنی اسد
آموزش رایگان، پرطرفدار ترین ها، جدیدترین ها، خدمات، محبوب ترین ها
https://www.webkhoneh.ir/wp-content/uploads/2021/12/what-is-seo-and-why-you-need-it.mp4

کلمه SEO مخفف شده عبارت Search Engine Optimization است. این عبارت در فارسی به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستحوگر است. به‌شکلی که در موتورهای جستجوگر بتوانیم در نتایج بهتری نمایش داده شویم. از این طریق می‌توانیم بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وب‌سایت جذب کنیم و در نهایت مخاطبین و مشتریان ما بیشتر می‌شوند.

عبارت‌های پرکاربرد در SEO

در ادامه شما را با عبارت‌های مختلف آشنا خواهیم کرد تا اگر زمانی با آن‌ها روبرو شدید، بتوانید به خوبی آن را درک کنی.

تاریخچه شروع سئو و استفاده

غیراخلاقی برای رتبه گرفتن

در ماه نوامبر سال ۱۹۹۶ میلادی، مقاله‌ای در نیویورک‌ تایمز منتشر شد که در آن راجع به استفاده‌های غیراخلاقی تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان وب برای قرار گرفتن در رتبه‌های بالای موتورهای جستجو نوشته شده بود.

در این مقاله نوشته شده بود که چگونه مدیران وب سایت‌ها و توسعه‌دهندگان وب خیلی آسان و تنها با استفاده از پنهان کردن کلمات کلیدی بسیار زیادی در پشت گرافیک سایت باعث رتبه گرفتن آن سایت در کلماتی که حتی در آن‌ها هیچ فعالیتی نداشته است، می‌شوند.

باید بدانید که در آن زمان موتورهای جستجو تنها با استفاده از تعداد کلمات کلیدی در یک صفحه به آن صفحه در کلمه کلیدی نظر رتبه می‌دادند!  (خوش به حال توسعه دهنده‌های آن زمان!) خوب همان‌طور که خواندید در آن زمان داشتن رتبه‌های خیلی خوب در کلمات خاص کار چندان سختی نسبت به امروز نبوده و تنها با اسپم کلمات موردنظر در صفحه، به رتبه‌های بالادست پیدا می‌کردند، و خلاصه این‌که در آن زمان هر کس می‌خواست از روش‌های اخلاقی سایت خود را سئو کند کار خیلی سختی داشت و باید با کلی سایت که از روش‌های غیراخلاقی رتبه گرفته بودند رقابت می‌کرد.  

پیشرفت الگوریتم‌های

موتورهای جستجو

اما امروز همه چیز متفاوت شده است، الگوریتم موتورهای جستجو بسیار پیشرفته شده و روز به روز هم پیشرفته‌تر می‌شوند و شما اگر سعی امروزه به هر نحوی سعی کنید در صفحات سایت خود کلمات کلیدی را پشت گرافیک سایتتان پنهان کنید، شک نکنید که در آن کلمه به صورت کامل از نتایج موتورهای جستجو حذف خواهید شد یا به عبارتی دیگر پنالتی می‌شوید.

البته هنوز هم مهندسین سئو هرروز باگ جدیدی از موتورهای جستجو پیدا می‌کنند و از طریق آن سایت‌های مختلفی را به رتبه‌های بالایی می‌رسانند اما به محض اینکه موتورهای جستجو الگوریتم‌های خود را بروز رسانی می‌کنند جایگاه سایت‌ها بسیار افت کرده و حتی احتمال حذف شدن از نتایج را هم دارد. البته این را هم خدمتتان عرض کنم که این دزد و پلیس‌بازی بین مهندسین سئو و موتورهای جستجو تمامی نداشته و نخواهد داشت!

تاریخچه سئو از سال

2010 به بعد

تاریخچه سئو از سال 2010 به بعد به‌صورت کامل دگرگون شد و دیگر چند سالی بود که از موتورهای جستجوی قدیمی همانند بینگ و یاهو خبری نبود و شرکت بزرگ گوگل شد غول موتورهای جستجو! هم‌اکنون دیگر وقتی نام موتور جستجو را می‌بریم خودبه‌خود یاد گوگل و لوگوی رنگارنگ آن در ذهن ما جاری می‌شود! برای همین از زمانی که گوگل یکه‌تاز موتورهای جستجو در جهان شد، امپراتوری مخصوص خودش را روزبه‌روز پیشرفته‌تر کرد و هرروز از یک الگوریتم جدید که با متقلب‌ها در حوزه سئو برخورد می‌کرد رونمایی می‌کرد.

الگوریتم گوگل کافئین

برای مثال گوگل در تاریخ ۸ ژوئن ۲۰۱۰ از یک الگوریتم به نام گوگل کافئین رونمایی کرد. الگوریتم گوگل کافئین برای ایندکس و نمایش سریع‌تر محتواهای وب روی کارآمد، در حقیقت الگوریتم گوگل کافئین برای جستجوی سریع‌تر محتواهای جدید روی کارآمد.

الگوریتم گوگل پاندا

در فوریه 2011 و در یک حرکت انقلابی دیگر گوگل از یکی از مهم‌ترین الگورتیم های خود تا به امروز یعنی الگوریتم گوگل پاندا رونمایی کرد، بعدازآن به‌روزرسانی بزرگ دیگر سایت‌های محتوا دزد! نمی‌توانستند با دزدی محتوا رتبه‌های خوبی را در گوگل بگیرند. البته هنوز هم هستند کسانی که کارشان دزدی محتوا است و الگورتیم های گوگل را هم دور می‌زنند!

الگوریتم گوگل پنگوئن

در آوریل ۲۰۱۲ و بازهم در یک به‌روزرسانی بزرگ دیگر شرکت گوگل از الگوریتم پنگوئن خود رونمایی کرد. کار الگوریتم پنگوئن جریمه سایت‌هایی است که با استفاده از روش‌های سئو کلاه‌سیاه سعی در رتبه گرفتن در گوگل دارند.

الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل

در سپتامبر ۲۰۱۳ شرکت گوگل از یکی دیگر از الگوریتم‌های انقلابی خود پرده برداشت و الگورتیم مرغ مگس‌خوار که هوش مصنوعی فوق‌العاده حرفه‌ای است سعی دارد تا سئو معنایی را به واقعیت نزدیک‌تر کند.

عبارت‌های پرکاربرد در SEO

SEM: Search Engine

Marketing

عبارت بعدی که با آن آشنا خواهیم شد SEM است، که مخفف شده Search Engine Marketing است. عبارت SEM با SEO تفاوت زیادی دارد. SEM در واقع به معنی انجام کارهایی است که ما بتوانیم در موتورهای جستجوگر بازاریابی کنیم. در کل ما با استفاده از روش SEO سعی می‌کنیم تا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای سایت خود را در نتایج بهتر موتورهای جستجو نمایش دهیم. اما در روش SEM ما با پرداخت هزینه سایت را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی می‌کنیم.

SMO: Social Media

Optimization

عبارت دیگری که اخیرا مورد استفاده افراد زیادی قرار می‌گیرد SMO است. این عبارت مخفف Social Media Optimization است. منظور از SMO بهینه‌سازی محتوا برای شبکه‌های اجتماعی است. مثل اینستاگرام، یوتیوب و توییتر و…. . برای مثال این روزها کاربران بسیار زیادی وب‌سایت خود را رها کرده‌اند و فقط روی پیج اینستاگرام خود فعالیت می‌کنند؛ که این کار یک اشتباه بزرگ است.

SMM: Social Media

Marketing

عبارت بعدی SMM یا همان Social Media Marketing است. این روش هم مثل روش قبل است. در روش SMO ما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای محتوای خود را برای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام بهینه‌سازی می‌کردیم. ولی در روش SMM با پرداخت هزینه این کار را انجام می‌دهیم. دقیقا مثل SEO و SEM.

HEO: Human Enjoyment

Optimization

اما یک عبارت بسیار مهم HEO می‌باشد، که مخفف Human Enjoyment Optimization است. به معنای بهینه‌سازی هرچیزی (شامل سرویس، سایت و اپلیکیشن و…) برای کاربر که بتواند بیشترین استفاده ممکن را از محتوای آن ببرد. در واقع HEO تاثیر بسیار زیادی برروی فروش و کسب‌وکار شما می‌گذارد و اگر به این مورد توجه نکنید، طبیعتا کسب‌وکار شما نابود خواهد شد.

PPC: Pay Per Click

مورد بعدی که ممکن است شما با آن برخورد کنید. PPC یا همان Pay Per Click است. این عبارت معمولا در تبلیغات اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال یک کاربر بنر تبلیغاتی شما را در یک سایت مشاهده می‌کند و با کلیک برروی آن وارد سایت شما می‌شود. شما در این روش بابت هرکلیک کاربر روی تبلیغات، باید یک هزینه‌ای را پرداخت کنید.

ترافیک

کلمه بعدی که ممکن است تاکنون نیز شنیده باشید، ترافیک است. ترافیک به معنای میزان ورودی کاربران به سایت شما است. در واقع هرفردی که وارد سایت شما می‌شود یک بازدیدکننده محسوب می‌شود. در کل جمع این بازدیدها و بازدیدکنندگان در یک بازه زمانی خاص را ترافیک یک وب‌سایت می‌گویند.

ربات جستجو

ربات موتور جستجوگر عبارت دیگری است که در حوزه سئو به آن برخورد خواهید کرد. البته ممکن است به‌جای کلمه ربات کلمات دیگری هم مانند خزنده، روبوت، Spider و Crawler به گوش شما خورده باشد که همه آن‌ها یک معنی را می‌دهند. این روبات‌ها وارد وب‌سایت شما می‌شوند و تمام صفحات را ایندکس (Index) می‌کنند. منظور از ایندکس، ثبت محتوای سایت در موتورهای جستجوگر می‌باشد. در ارتباط با نحوه فعالیت و کار این روبات‌ها در جلسات بعد به آن می‌پردازیم.

روش‌های مختلف SEO چیست؟

در دنیای وب ما سه نوع سئوکار داریم که در ادامه مطالب شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

سئوکار کلاه سیاه یا Black Hat

SEO

سئوکار کلاه سیاه (Black Hat SEO) فردی است که معمولا از روش‌های غیرقانونی که موتورهای جستجوگر آن‌ها را تایید نمی‌کنند. سعی دارند موتورهای جستجو را دور بزنند و ورودی بسیار زیادی از آن‌ها دریافت کنند. اما این کار باعث می‌شود که وب‌سایت شما پس از مدتی توسط موتورهای جستجوگر مثل گوگل پنالتی شود. زمانی که سایت شما پنالتی می‌شود، دیگر در نتایج گوگل نمایش داده نمی‌شود یا در صفحات آخر نمایش داده می‌شود. در جلسات بعد، درمورد نحوه فعالیت سئوکارهای کلاه سیاه به شما توضیح خواهیم داد. متاسفانه در ایران درصد بالایی از سئوکارها کلاه سیاه هستند.

سئوکار کلاه سفید یا White Hat

SEO

سئوکار کلاه سفید (White Hat SEO) با استفاده از جدیدترن، استانداردترین و بهترین روش‌های ممکن سایت را در نتایج اول گوگل نمایش می‌دهند. با استفاده از این روش سایت شما همیشه در نتایج اول گوگل باقی می‌ماند. حتی اگر شما یک کار اشتباه انجام دهید، به واسطه اینکه قبلا از روش‌های درست سایت خود را سئو کرده‌اید؛ گوگل سایت شما را پنالتی نمی‌کند. در پایان این دوره آموزشی، شما تبدیل به یک سئوکار کلاه سفید می‌شوید.

سئوکار کلاه خاکستری یا

Grey Hat SEO

نوع دیگری از سئوکار هم وجود دارد که به آن کلاه خاکستری (Grey Hat SEO) می‌گویند. در واقع سئوکار کلاه خاکستری تلفیقی از سئوکار کلاه سفید و سئوکار کلاه سیاه است. این نوع سئوکارها تمایل دارند کلاه سفید باشند و کاملا منطقی یک سایت را سئو کنند. ولی به دلیل اینکه از روش سئوکارهای کلاه سیاه هم استفاده می‌کنند. تلفیقی از این دو نوع می‌شوند.

قبلی المنتور چیست ؟چگونه کسب درآمد کنیم ؟وچرانباید برای شروع طراحی سایت خود هزینه های زیادی پرداخت کنیم ؟
بعدی وردپرس چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟ و چرا باید وقت خود را تلف نکنیم و هر چه زودتر از آن استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • آموزش کامل بخش تنظیمات وردپرس (فول آپشن وردپرس)
  • آموزش کامل بخش ابزارها در وردپرس + نکات مهم مربوط به آن
  • آموزش بخش کاربران، نقش‌ها و سطوح دسترسی مختلف در وردپرس
  • آموزش کامل بخش افزونه ها یا پلاگین ها در وردپرس
  • آموزش کامل بخش پوسته و ابزارک ها و فهرست ها در وردپرس
آخرین دیدگاه‌ها
  • محمد در دانلود رایگان افزونه المنتور پرو(elementor-pro) بدون لایسنس و نامحدود
  • ali forghani در دانلود رایگان افزونه المنتور پرو(elementor-pro) بدون لایسنس و نامحدود
  • محمد در نصب المنتور (elementor) وآشنایی کلی که برای شروع این افزونه به آن نیاز داریم.
دسته‌ها
  • آکادمی
  • آموزش المنتور
  • آموزش رایگان
  • آموزش رایگان وردپرس
  • آموزش وردپرس
  • افزونه ها
  • افزونه های پیشنهادی
  • پرطرفدار ترین ها
  • جدیدترین ها
  • خدمات
  • دوره های آموزشی رایگان
  • محبوب ترین ها

رفیق سلام !

من محمدعلی بنی‌اسد، مهندس صنایع و متولد ۱۳۸۱ هستم؛ با اشتیاقی بی‌پایان به دنیای دیجیتال، تخصصم در طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ و سئو رو وقف رشد و تحول برندها در مسیر موفقیت کرده‌ام.

ادامه
logo-webkhoneh
درباره وب خونه
ما در وب خونه سعی داریم که شما را برای ایجاد کسب و کار آنلاین خود آماده کنیم و همچنین مرجعی برای آموزش تحت وب و وردپرس به زبان فارسی باشیم.
  • 09200500170
  • info@webkhoneh.ir
دسترسی سریع
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • طراحی سایت
  • افزونه های پیشنهادی
  • افزونه ها
  • جدیدترین ها
  • تماس با ما
نوشته‌های تازه
  • آموزش کامل بخش تنظیمات وردپرس (فول آپشن وردپرس)
  • آموزش کامل بخش ابزارها در وردپرس + نکات مهم مربوط به آن
  • آموزش بخش کاربران، نقش‌ها و سطوح دسترسی مختلف در وردپرس
© تمامی حقوق برای وب سایت وب خونه محفوظ می باشد.